Defransiyel çıkarılır: İlk adım, aracın tekerleklerinin kaldırılması ve ardından defransiyel kapağının açılmasıdır. Defransiyel kapağı genellikle birkaç cıvatayla tutturulmuştur. Kapak çıkarıldığında, defransiyel çıkarılabilir.
Parçalar kontrol edilir: Defransiyel parçaları incelenir ve hasarlı parçalar belirlenir. Hasarlı parçalar, yenileriyle değiştirilir. Bu parçalar arasında dişliler, rulmanlar ve contalar bulunur.
Yenileri takılır: Hasarlı parçalar değiştirildikten sonra, yenileri defransiyeldeki yerlerine takılır. Bu aşamada, parçaların doğru bir şekilde takıldığından ve sıkıldığından emin olunmalıdır.
Ayar yapılır: Defransiyel takıldıktan sonra, ayar yapılması gerekir. Bu, defransiyel dişlilerinin doğru bir şekilde hizalanması ve ayarlanması anlamına gelir. Ayar yapmadan önce, aracın tekerlekleri havada olduğundan emin olunmalıdır.
Yağ eklenir: Defransiyelin içine yağ eklenir. Yağ seviyesi doğru olmalıdır.
Test edilir: Defransiyel takıldıktan sonra araç test edilmelidir. Test sürüşü, defransiyelin doğru bir şekilde çalıştığından emin olmak için yapılır. Test sırasında, araç normalden daha fazla gürültü çıkarıyorsa, bir sorun olabilir.
Şanzıman sökülür: İlk adım olarak, aracın altına erişim sağlanır ve şanzıman bağlantıları, kardan mili ve vites kolu bağlantıları sökülerek şanzıman araçtan ayrılır.
Parçalar kontrol edilir: Şanzımanın içindeki dişliler, senkromeçler, yataklar ve contalar detaylı olarak incelenir. Aşınmış, kırılmış veya yağ kaçıran parçalar belirlenir.
Hasarlı parçalar değiştirilir: Sorunlu parçalar, orijinal ya da kaliteli yedek parçalarla değiştirilir. Bu aşamada, şanzımanın iç düzeni titizlikle yeniden oluşturulur.
Ayar ve montaj: Şanzıman parçaları doğru torkla monte edilir. Vites geçişlerinin sorunsuz olması için senkromeç ayarları ve boşluk kontrolleri yapılır. Ardından şanzıman araca geri takılır.
Yağ eklenir: Şanzıman yağı, üretici tavsiyelerine göre uygun tipte ve seviyede doldurulur.
Test edilir: Şanzıman montajı tamamlandıktan sonra araç test sürüşüne çıkarılır. Vites geçişleri, ses seviyesi ve sürüş tepkileri kontrol edilerek sistemin düzgün çalışıp çalışmadığına bakılır.